A hülyének is megéri!

 Valamelyik nap filóztam rajta, hogy vajon mennyibe fájna kocsival járnom dolgozni. No persze nem hibbantam meg, hogy mindennapi extra stresszre, meg dugóban araszolásra vágyjam, csak úgy eszembe jutott a villamoson suhanva.

 Szóval a kiindulás az, hogy 21km-re járok dolgozni (ezt bringával mértem). A bkv bérlet mint tudjuk nem occsó mulaccság: Bp+Budaörs most már 12.250 együtt - még szerencse, hogy fizeti a munkahelyem, így akkor sincs gond, ha nem megy bringával a dolog. Na most ha kocsival tenném meg az utat, az kábé napi 45 km (kocsival hosszabb útvonal kell), nagyvonalúan 20 munkanapot veszek, az havi 900km (alsóhangon ugyebár). Mivel városi a terep, legyen mondjuk 9 liter a fogyasztás, tehát az annyi, mint 81 lityi üzemányág. 300 kredittel számolva literjéért (ami már csöppet sem túlzó becslés) az 24.300 Ft benzinpénz per hav. Ippeghogy a duplája, mint bkv-val. (ha vki megoldja mondjuk 7 literes fogyasztással, akkor is 19.000 a vége) És ez még csak az üzemanyag. Nem számoltam se casco-t, se kötelezőt, se szervízt, se parkolási költséget (ez utóbbi mondjuk engem pont nem érintene, de annál többeket igen)

 Megjegyzem, aki Budapesten belül marad az persze "megússza" 8.250-ből a havi bérlet, és ugyanúgy előfordulhat, hogy 20km-t kell utaznia a munkahelyéig. Ekkor már 3-szoros is lehet a különbség (gyors fejszámolással kiderül).

 Mindezt azért írtam le, mert egyre több felé olvasom, hogy annyira drága a bkv, hogy kocsival is olcsóbb. Egy lófaszt! Nem vagyok egyedül azzal, hogy 20km-re járok dolgozni Bp-en belül. Persze lehet nyavajogni, hogy: "Piszkos, büdös a bkv, meg késik, és még a kaller is mevver, akkor meg minek fizessek? Főleg ennyit!?" Ami a bkv háza táján zajlik, az többé kevésbé kimeríti a szégyen fogalmát, ezt elismerem. De ez talán nem indok arra, hogy megmérgezzünk kétmillió embert szmoggal, puszta kényelemből, netán presztizsből.

 Szándékosan nem számoltam azzal, hogy ketten utaznak mondjuk azzal az ótóval. Ez ugyanis sajna elég ritka. Az meg, hogy esetleg még többen...