Te egészséges vagy?

 Múlt héten ismét véradás volt a munkahelyemen, ami eszembe juttatott egy két évvel ezelőtti történetet.

 Félévente van véradás nálunk. Az egyik augusztusban, a másik februárban. Az augusztusival az volt a gondom anno, hogy egy nappal Sziget után úgy éreztem, valószínűleg nem ürült még ki a szervezetemből, az egy heti tivornya minden emléke, de februárban már nem volt ilyen kifogás: elszántam magam a véradásra.

 Az egész procedúra egy kérdőívvel kezdődött. Nem gondoltam volna, hogy két kérdés alatt sikerül ellentmondásba ütköznöm. Az első kérdés valahogy úgy szólt: Ön egészséges? Naná! Beírtam, hogy igen. Második kérdés: kezelik valamilyen betegséggel? Ööö... izé. Az asztmámmal végülis félévente járok kontrollra... meg naponta kell gyógyszert szednem rá... de hát én egészséges vagyok! Ettől még...

 Azért biztosra mentem, átugrottam a kérdést, majd a doktornő feloldja az ellentmondást. Hát feloldotta. A maga visszafogottságával, de azért jól kiosztott; mégis hogy gondolom, hogy szteroidozom magam (az asztmára azt kell szedni), aztán meg van pofám idejönni vért adni... Jól el is szégyelltem magam, tényleg hogy képzeltem!??

 Persze az asztma egy gyógyíthatatlan betegség, tüneti kezelés lehetséges, de gyógymód tudtommal nincs. Mikor minden nap bringával jövök dolgozni (napi 42 km), szinte 100% tünetmentes vagyok, szmogriadókor kicsit rosszabb. Évek óta elkerült minden influenza-járvány, asse tudom milyen az. Néha becsúszik egy-egy megfázás, de az is inkább fesztiválozások idején, mikor a kelleténék jobban amortizálom magam. Tavaly 4 napot voltam hivatalosan betegállományban, ebből kettő az asztma miatti kontrolvizsgálat. Emlékszem egyszer otthon maradtam, merthogy lázas vagyok. Jaigen, volt vagy 37,8 az a láz. Inkább munkaundor. Akkor én most beteg vagyok? Kösz nem!